top of page

Ce trebuie să conțină meniul unui restaurant.

Meniul unui restaurant este cartea de vizită a localului.


Pe lângă designul meniului, care trebuie să fie cât de cât original, trebuie ca și preparatele să fie originale și chiar și la preparetele clasice, des întâlnite în meniuri, să le ajutam cu un nume/ descriere diferită pentru a le oferi un aer de originalitate. Ex. În loc de ‘’prăjitură cu ciocolata lichidă’’ îl putem numi ‘’Lava cake’’ sau “Moelleux au chocolate’’.



Trebuie să aveți în vedere că niște prețuri prea mari pot alunga clienții, dar prețurile prea mici pot să dea o impresie de calitate inferioara a preparatelor. Așadar, pentru a avea profit și a putea avea și prețuri rezonabile, trebuie să evaluați foarte corect prețul produsului. Se recomandă folosirea unor softuri de gestiune pentru calculul de producție cu exactitate, în urma căruia se pot face prețurile de vânzare.


Cu cât un produs este mai complex și greu de preparat, cu atât timpul acordat lui va fi mai mare. Acest lucru poate cauza probleme în orele de vârf. Se recomandă că majoritatea preparatelor din meniu să poată fi preparate ușor sau să se specifice timpul de preparare în dreptul celor ce pot dura mai mult de 20-30 minute.


Fonturile mici sau greu de citit și textul mult și înghesuit pot face un meniu dificil de parcurs. Un meniu trebuie să fie atent structurat și redactat. O problemă este și grosimea meniului, nu putem face un meniu de 100 de pagini. Asta poate duce ori la mult prea multe produse ce nu vor putea fi proaspete ori clientul să se plictisească rasfoindu-l.

Daca meniul restaurantului nu este actualizat periodic, clienții se vor plictisi de preparatele existente. De asemenea, trebuie să țineți cont de produsele de sezon, care pot influența prețul de cost al preparatelor și să actualizați prețurile în concordanță.


Verificați textul înainte să printați meniul. Chiar dacă uneori pot fi comice, greșeli ortografice de genul "Ceafa de pui" nu fac decât să arunce o lumină proastă peste afacerea dvs.


După câteva luni de răsfoire, meniul restaurantului nu o să mai arate la fel ca nou. Paginile se pot desprinde de cotor, colțurile se desfac, pot apărea pete de mâncare pe meniuri. Pentru a păstra o imagine perfectă a afacerii dvs, meniul trebuie retipărit periodic. Afacerea dumneavoastră valorează mai mult de câteva sute de lei cât v-ar costa o reprintare.


Pe timpul pandemiei este cel mai bine să încarcați meniul online și cu ajutorul unui cod QR sau unui NFC tag, să creați un meniu digital pe care clinetii să '' îl răsfoiască'' în condiții mult mai igienice, de pe propriul lor telefon.


 

Meniul expus clienților, ce conține preparatele și produsele comercializate trebuie în structura sa să îndeplinească și să respecte următoarele:


• Fiecare preparat să aibă specificat ingredientele din compoziția acestuia (în limba romana)

Ex. în loc de cheddar să scriem brânză cedar

• Fiecare preparat să aibă specificați alergenii. ( ingredientele alergenice să fie bolduite, scrise italic sau scoase în evidenta)

• Fiecare preparat să aibă gramajul net specific lui.

• Meniul să conțină anunțul de atenționare asupra dreptului la bon fiscal (afișul verde pus la dispoziție de ministeru finanțelor publice)

• Meniul trebuie să aibă atenționare asupra alergenilor ce se găsesc în preparatele din meniu.


Se recomandă ca preparatele din meniu să aibă afișat și informaţii privind valoarea energetică şi conţinutul de grăsimi, acizi graşi saturaţi, glucide, proteine, zaharuri şi sare, insă nu este obligatoriu.


Nu uitați că meniul poate să fie o experiență adusa serviciilor pe care le oferiți în locația voastră, deci luați în calcul și meniul digitale, VR, AR sau orice alt meniu ce îmbină utilul cu tehnologia. Acesta poate fii o strategie de marketing și poate atrage mulți clineti.



191 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Tu stii cu cine colaborezi?

Multe firme rămân cu datorii uriașe la distribuitori/producători și uneori nici măcar nu au de gând să le achite.

bottom of page