Atunci când deschidem un restaurant, căutam spațiul comercial ideal ca și localizare, dimensiune, utilități, etc. Factorul cel mai important este localizarea. Nu degeaba este nu numai o vorba, ci și un cântec care spune așa:
‘’Cine a pus cârciuma-n drum, ăla n-a fost om nebun”.
Următorul factor important este dimensiunea acestuia, pentru că un restaurant nu are doar bucătărie și sală ăla de servire. Restaurantul, conform standardelor europene și a ghidului de bune practice bazat pe principiile HACCP, are nevoie în afară de bucătărie și sală de servire și de toaletă, are și alte anexe care fac ca acesta să poată avea activitate în alimentație publică. De cele mai multe ori când analizam capaciteaza bucătăriei raportată la sala de mese, ajungem să realizam că este necesar să fie cel puțin 50% din spațiul destinat servirii, iar când adaugăm anexele (recepție marfa, depozitare marfa, vestiare, dușuri, birou, etc), ajungem poate să dublăm spațiul în care sunt mesele unde servim clienții. Acest lucru ne împinge de multe ori să căutăm un spatiu cât mai mare, pentru a ne asigura că avem capacitatea necesară pentru a obține rezultatele perfecte.
Un spatiu mic, sau mare, poate fii bun sau rău pentru afacere daca nu se analizează bine.
Spațiul comercial mic
Spațiul comercial mic vă poate opri din a face bani. Cum? Daca nu avem zone de depozitare a materiei prime, vom fi nevoiți să facem aprovizionare de mai multe ori pe zi. (acest lucru se întâmplă des în fast food-uri și în food truck-uri). Un spațiu mic poate să nu ofere posibilitarea implementării corecte a planului HACCP și automat vor exista pierderi, accidente, timp mare de preparare și poate chiar și contaminări a materiei prime.
În același timp, un spatiu mic poate însemnă investiție mai mică, mai ușor de curățat și facturi mai mici la utilități.
Un spatiu mic poate fi optimizat la maxim daca se analizează la rece ce se poate și ce nu în acel spațiu și poate ajunge să fie foarte productiv, așa cum am reușit cu bucătăria mică de pub. <--citește aici.
Spațiul comercial mare
Odată cu spațiul mare avem și cheltuieli crescute. Pe lângă chiria mai mare, adaugăm și investiția în design, utilaje, etc. mai mare, pentru a duce funcționalitatea spațiului la maxim. Mai tărziu observam că și întreținerea este mai scumpă, facturile sunt mai mari și avem nevoie de om angajat special pentru curățenie și întreținere.
Da, dar daca spațiul este mai mare, sala de mese este mai mare și automat facem mai mulți bani dacă servim mai mulți clienți deodata. Da și nu. Așa cum nici un om nu este că altul, nici un restaurantul nu este că celalalt. Niciodată nu o să vezi 2 restaurante identite, fiind ele chiar și din aceeași francize, de aceea spațiul trebuie atent ales în funcție de planul de afaceri care spune clar de ce avem nevoie pentru a obține rezultatele dorite.
Daca aveți nevoie de consiliere în alegerea spațiului comercial, nu ezitați să mă contactati!s
Comments